Utbildning i god kundservice

Lär er allt om kundvård

God kundvård ger ökad försäljning! Vår filosofi bygger på att försäljning och kundservice hör starkt samman och ibland inte går att skilja åt. Många företag har ökat sin försäljning genom att satsa på föreläsningar och utbildningar i kundservice, kundvård och bemötande. EQP är ett av de företag i Sverige som ger dig de absolut mest gedigna kundserviceutbildningarna. Ta hand om dina kunder, annars gör någon annan det.

Kontakta Kontakta018-34 92 80

Anpassad utbildning inom kundvård

EQP skräddarsyr er kundserviceutbildning på ett sätt som passar din verksamhets behov. Oavsett om ni behöver en kortare föreläsning om kundvård och kundbemötande eller om ni behöver en längre utbildningsprocess inom kundservice så hjälper vi er. Kontakta oss för att diskutera er verksamhet och de behov som ni har. Därefter tar vi, tillsammans med er, fram en anpassad utbildningsplan inom kundservice.

Kontakta oss »

Utbildningsprocessen

Här visar vi ett exempel på hur en skräddarsydd utbildningsprocess kan se ut.

Ett förarbete görs för att fastställa utbildningens mål och syfte. Här vill vi skapa en strategi för ert företags kundservice, allt ifrån hur ni svarar i telefon och via e-post till hur ni hanterar reklamation. Därefter börjar vi att bygga på en skräddarsydd utbildning.

Vi startar upp processen med en gemensam föreläsning/kick-off varefter själva utbildningen startar. Under utbildningen genomförs en rad övningar och grupparbeten. Om utbildningen sträcker sig över tid så får deltagarna även hemuppgifter att arbeta med till nästa tillfälle. Alla deltagare får en anpassad dokumentation i samband med utbildningen.

Efter avslutad utbildning görs en uppföljning där deltagarna sätter upp egna åtgärder i ett handlingsprogram som hjälper deltagarna att implementera den nya kunskapen i sitt arbete. Resultatet från handlingsprogrammet återkopplas sedan till beställaren av utbildningen. Avslutningsvis delas diplom ut till deltagarna.

Läs mer om hur några av våra tidigare kunder anpassat sin utbildning »

Föreläsningar

Vi genomför en mängd föreläsningar på mellan 30 minuter upp till en halv dag inom våra områden. Det kan vara en föreläsning i samband med en kick-off, en bolagsstämma, inför ett branschmöte, eller på ert företag när ni behöver en "humörhöjare". Valmöjligheterna är enorma och bara fantasin sätter gränser. Exempel på föreläsningar inom kundservice:

  • Vinnande attityder
  • Kundvård som konkurrensmedel
  • Säljande kundservice

Kontakta oss »

EQP Success Program®

EQP Success Program® är ett beprövat och unikt webbaserat verktyg som hjälper till att säkerställa resultatet efter utbildningen. En utbildning utan ett effektivt handlingsprogram är enligt vårt synsätt ingen riktig utbildning.

Läs mer om EQP Success Program® »

DISC®-analys

I flera av våra utbildningar använder vi en DISC®-analys. Människokännedom och självinsikt är viktiga nycklar till ett väl fungerande affärsmannaskap. Du blir en effektivare kommunikatör genom att bättre anpassa din kommunikationsstil till motparten.

Läs mer om DISC®-analysen »

Inspiration och nyheter direkt i din inkorg!