Ge alla en positiv chock - PG Wettsjö

Önskar du kunna förstå omgivningen bättre, kanske din kund, kollega eller din partner? Då är denna bok en bra början. ”En positiv chock” ger tips om hur du både hur du kan bemöta men också hur du kan överträffa dina kunder, kollegor och vänners förväntningar. Boken erbjuder dig som läsare ett smörgåsbord av råd och idéer på hur du kan imponera på din omgivning. Du får konkreta tips om vad som får kunden eller vännen att vilja komma tillbaka till dig eller ditt företag. Du får också veta hur du får ett gott rykte bland kunder och kollegor, tips som du förhoppningsvis även kan dra nytta av både i det privata livet och i affärer. Min förhoppning är att alla som läser denna bok ska ha nytta av innehållet.

”Ge alla En Positiv chock” är en uppföljare till boken "Ge kunden en positiv chock" som sålts i ca 15 000 ex. Detta är en ny bok även om den bär med sig väsentliga delar av föregångaren med likvärdigt namn, därav den snarlika titeln ”Ge alla En positiv chock”.  Men denna bok har också mycket nytt och spännande material.Det är några nya och omgjorda kapitel, modeller, exempel, historier och även en del ny och spännande forskning. Annat nytt är bland annat texter om: Självkänsla, Rätt attityd, Hanterar svåra personer, Faktaresistens, Kraften i ett leende, Skillnaden mellan kunskap och kompetens, Kreativa lösningsfrågor, samarbeta med besvärliga typer, JoHari fönstret, kverulansparanoia eller sjukligt kränkt, själviskhet ett hinder för goda relationer, Maslows-behovspyramid och E-handeln i vår tid.

I boken ger jag exempel på hur framgångsrika företag har gjort för att imponera på sina kunder men också hur goda kommunikatörer kommunicerar för att bygga goda relationer. Jag ger också många exempel på dåligt bemötande och service. Du kommer att finna en del teorier, några modeller och en och annan princip – men även idéer till konkreta handlingar. Det finns många anekdoter och berättelser. En del har jag upplevt själv, andra har jag fått berättade för mig. En del är förändrade, förstärkta, andra åter är något överdrivna för att inte säga fabricerade för att hjälpa läsaren att förstå ett budskap.

Delar av innehållet:

- Goda vanor som skapar karaktär
- Faktaresistens – eller bara korkad
- Sjukligt kränkt – ett problem i relationer
- Kraften i ett leende
- Gott humör ger goda relationer
- Det är svårt att göra rätt om man inte törs göra fel
- Ge omgivningen en positiv chock
- Vem kan hjälpa en latmask

”Ett helt livs erfarenheter, verktyg och modeller i en och samma bok. Det här är resultatet av en eldsjäls möten med hundratals företag och tusentals medarbetare från massor av olika branscher. Läs den!”
Per Lange, Föreläsare, Säljutbildare, Lange Sales

”En positiv chock ger läsaren en upplevelse med det där omtalade lilla extra. PG har alltid haft just det där på scenen, så att han skulle lyckas skriva en bok som också är något utöver det vanliga var väntat.”
Olof Röhlander, Lic. Mental tränare, Årets talare 2012

”PG Wettsjö är en berättare i världsklass. Med historier ger PG läsaren exempel på hur man kan tänka nytt och göra om - allt i syfte att ge service som kunden ska minnas för livet.”
John Steinberg, Författare, Filosofie doktor och föreläsare

Pris: 290,00:- (Ink moms)

Lägg i varukorg
  • Ge kunden en positiv chock - PG Wettsjö

    Kundservice i världsklass Möter du kunder i ditt jobb? Ja, då är den här boken ett måste, för här får du tips, råd och idéer om hur du får nöjda, eller ännu hellre,imponerade kunder - Du får veta vad som får

    290,00:- (Ink moms)

  • När surpuppan log - PG Wettsjö & John Steinberg

    - En bok om positiv kommunikation. Vad är det som påverkar vårt sätt att kommunicera? Kan alla bli bättre på kommunikation - och i så fall hur? Vad är det som förstör en god relation? Varför kommunicerar vi som vi gör och går det

    270,00:- (Ink moms)

  • Trollbind dina åhörare - PG Wettsjö & Helena Bolsöy

    - Retorik & presentationsteknik. Vill du trollbinda dina åhörare? Vill du utvecklas som talare? Vill du lära dig knepen som framgångsrika talare och trygga presentatörer använder? Då är detta boken för dig! Att kunna hålla en bra presentati

    230,00:- (Ink moms)

  • Ge alla en positiv chock - PG Wettsjö

    Önskar du kunna förstå omgivningen bättre, kanske din kund, kollega eller din partner? Då är denna bok en bra början. ”En positiv chock” ger tips om hur du både hur du kan bemöta men också hur du kan överträffa dina kunder,

    290,00:- (Ink moms)

Vill du veta mer eller komma i kontakt med PG Wettsjö?

Önskar du veta mer om våra utbildningar och föreläsare.
Fyll då i nedanstående intresseanmälan.

     
     
     
     
     
     

Vår hemsida använder sig av cookies. Genom att fortsätta surfa på sidan godkänner du att vi använder cookies. Klicka här för mer information.

Jag förstår

Meny