Ge kunden och omgivningen en positiv chock - PG Wettsjö

Ge kunden och omgivningen en positiv chock är en bok som handlar om Bemötande & Kundservice och är en ny revidering och uppföljare till boken Ge kunden en positiv chock.

Önskar du kunna förstå omgivningen bättre, din kund, kollega eller din partner? Då är denna bok en bra början. ”En positiv chock” ger tips om hur du både kan bemöta men också överträffa dina kunders, kollegors och vänners förväntningar. Boken erbjuder dig ett smörgåsbord av råd och idéer kring hur du kan imponera på din omgivning. Du får konkreta tips om vad som får kunden eller vännen att vilja komma tillbaka till dig eller ditt företag. Du får också veta hur du får ett gott rykte bland kunder och kollegor, tips som du kan dra nytta av både privat och på jobbet. 

”Ge kunden & omgivningen en Positiv chock” är en uppföljare till boken "Ge kunden en positiv chock" som sålts i ca 15 000 ex. Detta är en ny bok även om den bär med sig väsentliga delar av föregångaren, därav den snarlika titeln ”Ge alla En positiv chock”. 

Boken innehåller även mycket nytt och spännande material! Det finns några nya och omgjorda kapitel, modeller, exempel, historier och även en del ny och spännande forskning. Annat nytt är bland annat texter om: självkänsla, rätt attityd, hantering av svåra personer, faktaresistens, kraften i ett leende, skillnaden mellan kunskap och kompetens, kreativa lösningsfrågor, hur du samarbetar med besvärliga typer, JoHari fönstret, kverulansparanoia eller sjukligt kränkt, själviskhet - ett hinder för goda relationer, Maslows-behovspyramid och E-handeln i vår tid.

I boken finns exempel på hur framgångsrika företag har gjort för att imponera på sina kunder men också hur goda kommunikatörer kommunicerar för att bygga goda relationer. Du får också många exempel på dåligt bemötande och dålig service. Du kommer att finna en del teorier, några modeller och en och annan princip – men även idéer till konkreta handlingar. Det finns också många spännande anekdoter och berättelser att ta del av. 

Delar av innehållet:

- Goda vanor som skapar karaktär
- Faktaresistens – eller bara korkad
- Sjukligt kränkt – ett problem i relationer
- Kraften i ett leende
- Gott humör ger goda relationer
- Det är svårt att göra rätt om man inte törs göra fel
- Ge omgivningen en positiv chock
- Vem kan hjälpa en latmask

”Ett helt livs erfarenheter, verktyg och modeller i en och samma bok. Det här är resultatet av en eldsjäls möten med hundratals företag och tusentals medarbetare från massor av olika branscher. Läs den!”
Per Lange, Föreläsare, Säljutbildare, Lange Sales

”En positiv chock ger läsaren en upplevelse med det där omtalade lilla extra. PG har alltid haft just det där på scenen, så att han skulle lyckas skriva en bok som också är något utöver det vanliga var väntat.”
Olof Röhlander, Lic. Mental tränare, Årets talare 2012

”PG Wettsjö är en berättare i världsklass. Med historier ger PG läsaren exempel på hur man kan tänka nytt och göra om - allt i syfte att ge service som kunden ska minnas för livet.”
John Steinberg, Författare, Filosofie doktor och föreläsare


Läs ett utdrag ur boken från kapitel 10 - Ditt leende smittar

Pris: 310,00:- (Ink moms)

Lägg i varukorg
  • Ge kunden och omgivningen en positiv chock - PG Wettsjö

    Ge kunden och omgivningen en positiv chock är en bok som handlar om Bemötande & Kundservice och är en ny revidering och uppföljare till boken Ge kunden en positiv chock. Önskar du kunna förstå omgivningen bättre, din kund, kollega eller din partner? Då är denna bok en bra början. ”En positiv chock” ger tips om hur du både kan bemöta men ...

    310,00:- (Ink moms)

  • Trollbind dina åhörare - PG Wettsjö & Helena Bolsöy

    Retorik & presentationsteknik Vill du trollbinda dina åhörare? Vill du utvecklas som talare? Vill du lära dig knepen som framgångsrika och trygga presentatörer använder? Då är detta boken för dig! Att kunna hålla en bra presentation ger dig fördelar i många sammanhang. Vem vill inte kunna presentera sina förslag och idéer på ett s&ari...

    230,00:- (Ink moms)

  • När surpuppan log - PG Wettsjö & John Steinberg

    En bok om positiv kommunikation. Vad är det som påverkar vårt sätt att kommunicera? Kan alla bli bättre på kommunikation - och i så fall hur? Vad är det som förstör en god relation? Varför kommunicerar vi som vi gör och går det att bli en bättre kommunikatör? När surpuppan log handlar om skillnaden mellan positiv och negativ kommunikatio...

    200,00:- (Ink moms)

Vill du veta mer?

Önskar du veta mer om våra utbildningar och föreläsningar.
Fyll då i nedanstående intresseanmälan eller ring direkt på 018-34 92 80.

+ =