Affärsetik

EQP ska minimera risken att stödja företag som bedriver en oetisk eller bedräglig verksamhet. Vidare ska EQPs affärsrelationer med kunder präglas av god affärsetik. Det är utgångspunkten i EQPs arbete för att agera föredömligt. Du som kund ska känna dig trygg med att de bedömningar och beslut som fattas av EQPs medarbetare sker på sakliga grunder och att din integritet och ditt behov av sekretess kan säkerställas. En bra utgångspunkt för arbetet är definierat i EQPs uppförandekod.

Motverka ekonomisk brottslighet

EQP tar avstånd från och samarbetar inte med företag/organisationer där misstankar om ekonomisk brottslighet, korruption, penningtvätt och finansiering av terrorism föreligger. 

Säkerställa kundsekretess och informationssäkerhet

EQP hanterar och lagrar för kunden affärskänslig information. Det åligger EQP som organisation att säkerställa en hög kundsekretess och att information om kunder eller annan företagsinformation inte riskerar att röjas. I grunden är detta en viktig förtroendefråga där EQPs verksamhet omfattas av en särskild sekretesslag (1994:77). Den säger i korthet att den som tagit tjänst för EQP får obehörigen inte röja eller nyttja information om något affärs- eller driftsförhållande. Lagen omfattar både anställda, styrelseledamöter och andra uppdragstagare i EQP. Allt för att du ska känna dig trygg som kund hos oss.

Vill du veta mer eller komma i kontakt med PG Wettsjö?

Önskar du veta mer om våra utbildningar och föreläsare.
Fyll då i nedanstående intresseanmälan.

     
     
     
     
     
     

Vår hemsida använder sig av cookies. Genom att fortsätta surfa på sidan godkänner du att vi använder cookies. Klicka här för mer information.

Jag förstår

Meny