social selling
skapa osynliga band

› Skapa nya kundkontakter

› Vinn kampen om kunden

›  Var stark på alla arenor - gör kunden beroende av dig

 Om ska lyckas nå nya kunder så måste du vara där kunderna är. LinkedIn är just en sådan plats. LinkedIn är ett bra och effektiv skyltfönster för många branscher. Det beskriver inte bara vem du är och vad du jobbar med utan  också vilket företag du representerar. 

I många branscher är social selling ett bra och ett relativt enkelt sätt att få kontakt med nya kunder. Men det är också en bra hjälp att upprätthålla kontakt med äldre kunder. Som säljare och representant för ett företag har du ett visst ansvar både för dig och det företag du representerar att ha ett stiligt och välgenomtänkt skyltfönster. Det visar inte bara vem du är utan det ger också en inblick i vad du säljer och vem du representerar.

För att lyckas med social selling så krävs det en representativ och affärsmässig profil, en genomtänkt plan, kontinuerlig utbyggnad av ditt nätverk och underhåll. Det ska vara lönsamt även för kunden att ha kontakt med dig.

Under utbildningen fokuserar vi på följande delar:


1. Vilka mål och visioner har du/ni med er försäljning? 
2. Vilken syn önskar ni att marknaden ska på dig och ert företag. 
3. Hur gör du en professionell och affärsmässig profil.
4. Hur kan du bygga ut ett personligt och värdefullt nätverk med potentiella kunder.
5. Vilken typ av kommunikation skapar intresse hos kunderna och ger bäst resultat över tid.
6. Vad uppskattar och vad gillar inte LinkedIn

MÅLGRUPP:

Detta är en endagsutbildningen som passar som komplement till andra utbildningsdagar för B2B säljare. 

OM UTBILDNINGEN:

Lär dig knepen som de som lyckas på LinkedIn besitter. Utbildningen bygger på några av landets bästa LinkedIn utövares kunskaper.

Under en föreläsning bjuds det inte bara på teorier och kalla fakta. Du får även uppleva en intressant och fartfylld föreläsning som du förhoppningsvis sent kommer att glömma. Vi törs lova många skratt men framför allt många av tänkvärda reflektioner att ta med dig hem. Med entusiasm, humor och gedigen erfarenhet lyckas PG fängsla sina åhörare med sin unika retoriska förmåga! 

EXempel PÅ AGENDAPUNKTER:

  • Vanligaste felen på LinkedIn
  • Skapa en professionell och affärsmässig profil 
  • Tipsen som LinkedIn gillar och ogillar
  • Bra och dåliga kontakter
  • Bra och dåliga inlägg
  • Artiklar
  • Filmklipp
  • Få igång engagemanget och få alla att förstå kraften med LinkedIn!

 

 

Utbildningens längd 1-3 dagar
Utbildningen kan företagsanpassas Ja
Kan kompletteras med träningsarena Ja
Kan kompletteras med hemuppgifter Ja
Dokumentation finns Ja
OBS!
Utbildningen kan komprimeras och erbjudas som
kickoff-föreläsning på 1-3 timmar
Ja

Vill du veta mer?

Önskar du veta mer om våra utbildningar och föreläsningar.
Fyll då i nedanstående intresseanmälan eller ring direkt på 018-34 92 80.

     
     
     
     
     
     

Vår hemsida använder sig av cookies. Genom att fortsätta surfa på sidan godkänner du att vi använder cookies. Klicka här för mer information.

Jag förstår