Föreläsningar och utbildningar som skapar förändring!

I över 23 år har EQP levererat föreläsningar och utbildningar som överträffat kundernas förväntningar. EQPs huvudområden är kommunikation, motivation, bemötande, kundservice, presentationsteknik och försäljning. 

Vårt mål är inte nöjda kunder - vårt mål är att kunden ska bli imponerad! Med en unik bredd och kompetens är EQP och PG Wettsjö ett säkert val av leverantör oavsett om ni önskar en kortare kickoff-föreläsning eller en längre utbildningsprocess. Vi anpassar uppdraget efter era önskemål och behov.

EQPs signum är att ge både inspiration och lärdomar förmedlat på ett underhållande sätt samt att ge verktyg som verkligen skapar förändring hos deltagaren. Detta har gett framgångsrika resultat hos våra kunder, vilket i sin tur gjort att vi har glädjen att ha många trogna återkommande kunder.

Onormalt nöjda kunder har gett EQP 23 framgångsrika år

Vi är stolta över vår historia! Inte bara över alla namnkunniga föreläsare som representerat EQP utan också över våra framgångsrika kunder. Kunder som är våra absolut bästa referenser.

EQP har genom åren utbildat åtskilliga företag. Låt oss nämna några: Fastighetsbyrån, DSV, Trivselhus, K-Rauta, Myresjöhus, Evidensia djursjukhus, Honda, Yamaha, Volvo, Academic Work, Ballingslöv, ICA, World Courier, Kabe, Locum, Danfoss/Thermia, Rittal, Holmgrens bil, IUC, Marbodal, Trafikverket, ÅF, EON, Midroc, IVT, Ålandsbanken och Vedum för att nämna några.

Vi har också utbildat kommuner, landsting och statliga företag, bland annat Skatteverket, Försäkringskassan, Vattenfall, Karolinska institutet, Stockholms universitet, Riksdagen, Arbetsförmedlingen, Åklagarmyndigheten och Telia Sonera.

Vår story

PG Wettsjö är grundare, delägare och VD av sängbutikskedjan SÅWA AB (SOVA) och Norrskenet AB. PG var under 80- och 90-talet egenföretagare och entreprenör med 100-talet egna säljare. Han genomgick då mängder av dåliga sälj- och kundserviceutbildningar. PG insåg behovet av bra utbildning och ett fungerande uppföljningsprogram för att skapa bestående resultat och framgångsrika säljare. Han insåg att många säljutbildare själva var mediokra säljare utan erfarenhet av egen säljsuccé.

PG började drömma om att skapa utbildningar som hade det där lilla extra som var skillnaden mellan succé och fiasko. Han insåg att om han skulle skapa maxpresterande säljare i sitt eget företag så måste han utbilda dem själv! Den insikten väckte ett djupt intresse för att utveckla en bra säljskola. Problemet var att han inte visste hur han skulle gå till väga.

PG började analysera och studera några av landets främsta säljare. Han läste böcker och forskningsundersökningar. Han gick flera utbildningar och föreläsningar i ämnet sälj- och kundservice. Han frågade kunder och talade med massor av säljare och säljchefer -både de som hade lyckats och de som misslyckats som säljare. Han försökte hitta gemensamma nämnare bland de som presterade absolut bäst. PGs intresse för att skapa bra säljutbildningar växte alltmer.

Norrskenet AB, som PG ägde, hade en agentur för en vattendammsugare, Rainbow. Norrskenet hade över 100 egna säljare. Det gav PG möjlighet att delta på Rainbow/Lord Hanson Trust professionella säljutbildningar i bland annat Detroit, Oslo, Singapore, Tyskland och Turkiet. Under den här tiden kom PG i kontakt med två av Europas absolut främsta säljutbildare Morten Brandt (samarbetspartner än idag) och Leif Ottesen. Lyckan var total när PG fick börja jobba med dessa inspirerande och kompetenta norrmän. På nära håll kunde han studera deras utbildningar, deras pedagogik och deras sätt att motivera deltagarna till framgång. Han insåg då att om han förmådde succémodulera deras framgångsfaktorer så skulle också han kunna leverera en självutbildning som få svenska utbildningsföretag förmår göra. Det blev succé! Resten är, som man brukar säga, historia.

Affärsidé

EQP Business School ABs affärsidé är att erbjuda marknadens bästa och mest anpassade föreläsningar och utbildningar inom bemötande, kommunikation, försäljning, kundservice och presentationsteknik.

Värdeord

Engagerade
Vårt engagemang märks i vårt sätt att kommunicera och inspirera andra till framgång. Vi uppmuntrar till kreativitet, förändring och mod!

Kompetenta
Genom vår kunskap, erfarenhet och kompetens får vi förtroende från våra kunder. Vi är öppna, visar respekt och förståelse mot alla vi möter.

Resultatinriktade
Vi arbetar på ett affärsmässigt sätt som skapar framgångsrika och långvariga affärsrelationer. Vi är målfokuserade och sätter kundens resultat i fokus.

Vision

Att kunna förmedla kunskap som ger avtryck. Att skapa resultat, styrka och kvalitet för uppdragsgivaren på ett sätt som klart skiljer sig från övriga kunskapsleverantörer.

Vill du veta mer?

Önskar du veta mer om våra utbildningar och föreläsningar.
Fyll då i nedanstående intresseanmälan eller ring direkt på 018-34 92 80.

     
     
     
     
     
     

Vår hemsida använder sig av cookies. Genom att fortsätta surfa på sidan godkänner du att vi använder cookies. Klicka här för mer information.

Jag förstår