KONSTEN ATT PÅVERKA

Detta är säljutbildningen som alla borde gå! Vad gör de säljare som lyckas bäst? Hur kommer det sig att en del kan sälja dubbelt så mycket som andra, trots att de arbetar på samma distrikt och med samma produkter/tjänster? Det är frågor som borde intressera varje säljchef och varje enskild säljare.

MÅLGRUPP

Detta är en tvådagars-utbildning som uteslutande fokuserar på "konsten att påverka andra". Denna utbildning passar alla som har försäljning eller säljande service som en del av sina arbetsuppgifter.

Utbildningen är flexibel och anpassningsbar och fungerar lika bra för dig som säljer produkter som dig som säljer tjänster. Den passar både dig som är säljare och dig som är chef eller teamleader och leder en sälj- eller serviceorganisation. Utbildningen kan anpassas till både B2B- och B2C-försäljning. 

Exempel på yrkesgrupper från tidigare utbildningstillfällen: Sälj- och servicechefer, B2B-säljare, KAM-säljare, olika typer av specialist- och produktsäljare, mäklare, jurister och konsulter. B2C-säljare inom olika branscher såsom säljare av fastigheter, mc, bil, husvagn, båt med flera.

OM UTBILDNINGEN

Lär dig knepen som gör att några av världens främsta säljare skapar en konstant högkonjunktur och säljer mer till fler.

Utbildningen bygger på över 100 anpassade utbildningsprocesser med flera tusen deltagare i svenska organisationer och företag. Innehållet kombineras med den senaste forskningen om hur man kan både sälja mer och behålla kunden över tid.

Under utbildningen bjuds det inte bara på teorier och kalla fakta. Du får även uppleva en intressant och fartfylld utbildning som du förhoppningsvis sent kommer att glömma. Vi varvar teoretiska moment med övningar och praktisk träning. Med entusiasm, humor och gedigen erfarenhet lyckas utbildaren PG Wettsjö fängsla dig och ge dig både kunskaper och insikter att ta med till din vardag. Vi törs också lova många skratt och många tänkvärda reflektioner.

Föreläsaren PG Wettsjö är en populär och känd utbildare inom försäljning och bemötande. Han är utsedd till Topp 100 föreläsare fyra år i rad och slutnominerad till Sveriges bästa föreläsare sju år i rad. Han är även författare till en av Sveriges mest sålda böcker om bemötande och kundservice ”Ge omgivningen en positiv chock”.

EXempel på innehåll

  • Vanligaste felen en säljare gör
  • Supersäljarens bästa knep
  • Orsaker till varför en säljare lyckas/misslyckas
  • Konsten att finna kunden
  • Försäljningens 6 steg
  • Vinnande kundkommunikation
  • Hur tänker kunden – kundpsykologi som hjälper oss förstå kunden
  • Behovsanalys OKOK
  • Köpsignaler som styr kunden
  • Merförsäljning
  • Egenskap-Fördel-Kundnytta- Bygg värde
  • Gör otrogna kunder till trogna kunder
  • Verbal judo – konsten att bemöta svåra invändningar
  • Vinnande säljkultur
  • Det svåra avslutet
  • Gott humör ger gott resultat
Utbildningens längd 1-3 dagar
Utbildningen kan företagsanpassas Ja
Kan kompletteras med träningsarena Ja
Kan kompletteras med hemuppgifter Ja
Dokumentation finns Ja
OBS!
Utbildningen kan komprimeras och erbjudas som
kickoff-föreläsning på 1-3 timmar
Ja

Vill du veta mer?

Önskar du veta mer om våra utbildningar och föreläsningar.
Fyll då i nedanstående intresseanmälan eller ring direkt på 018-34 92 80.

+ =