säljande jurist/ekonom
sälj för icke säljare

› Sälj dig själv och dina tjänster och ta betalt

› Skapa en positiv djungeltelegraf

› Imponera på kunden, gör det svårt för konkurrenten 


Detta är en säljutbildning för en grupp som ofta inte kallar sig själva för säljare. Kanske är du jurist, ekonom eller ingenjör. Men du vet att en stor del av ditt jobb handlar om att sälja dig själv, ditt företag och era tjänster. Hur kommer det sig att vissa i er brasnch säljer mer än andra, månad efter månad och år efter år? De kan tilloch med arbeta på samma företag, på samma distrikt, med samma medarbetare, med samma koncept och samma prislista? Det är frågor som borde intressera alla med säljansvar.

MÅLGRUPP:

Detta är en fullmatad tvådagars utbildningen som är skräddarsydd för jurister och ekonomer som säljer tjänster. Den passar lika bra för nyutexaminerade ekonomer/jurister som för de mer erfarna som önskar få en nytändning.  

OM UTBILDNINGEN:

Lär dig knepen som några av landets främsta säljare i er bransch besitter. Skapa en konstant högkonjunktur och vinn kampen om kunden. Utbildningen bygger på över 100 företagsanpassade säljprocesser för flera tusen deltagare. Samtidigt så tar utbildningen del från den senaste rönen om hur vi skapar goda och vinnande kundrelationer. Det hjälper inte om vi satsar stenhårt på ett bra införsäljningsjobb och ett gott bemötande om vi sedan inte tar hand om kunden över tid. Att komma tvåa inom idrott går an, då får man silvermedalj, men att komma tvåa inom affärer kan vara katastrofalt, då vinnaren oftast får allt i matchen om den enskilda kunden. Det kan kosta fem till tjugo gånger så mycket att skaffa en ny kund som att behålla en befintlig. Ett gott bemötande gör det svårare för konkurrenten samtidigt som de ger oss trognare kunder som blir mindre priskänslig. 

Under en föreläsning bjuds det inte bara på teorier och kalla fakta. Du får även uppleva en intressant och fartfylld föreläsning som du förhoppningsvis sent kommer att glömma. Vi törs lova många skratt men framför allt många av tänkvärda reflektioner att ta med dig hem. Med entusiasm, humor och gedigen erfarenhet lyckas PG fängsla sina åhörare med sin unika retoriska förmåga! 

EXempel PÅ AGENDAPUNKTER:

  • Vad kostar en ekonom/jurist som inte kan sälja oss och våra tjänster?
  • Vanligaste felen en ekonom/jurist gör för att tappa kampen om kunden
  • Supersäljarens bästa knep
  • Orsakerna till varför en del lyckas/misslyckas
  • Konsten att finna kunden och vinna kunden
  • Konsten att torda ta betalt med glädje 
  • Försäljningens 6 steg
  • Vinnande kundkommunikation
  • Hur tänker kunden – kundpsykologi som hjälper oss förstå kunden
  • Behovsanalys OKOK
  • Köpsignaler som styr kunden
  • Merförsäljning
  • Egenskap-Fördel-Kundnytta- Bygg värde
  • Gör otrogna kunder till trogna kunder
  • Verbal judo – konsten att bemöta svåra invändningar
  • Vinnande säljkultur
  • Det svåra avslutet
  • Gott humör ger gott resultat

 

Utbildningens längd 1-3 dagar
Utbildningen kan företagsanpassas Ja
Kan kompletteras med träningsarena Ja
Kan kompletteras med hemuppgifter Ja
Dokumentation finns Ja
OBS!
Utbildningen kan komprimeras och erbjudas som
kickoff-föreläsning på 1-3 timmar
Ja

Vill du veta mer?

Önskar du veta mer om våra utbildningar och föreläsningar.
Fyll då i nedanstående intresseanmälan eller ring direkt på 018-34 92 80.

     
     
     
     
     
     

Vår hemsida använder sig av cookies. Genom att fortsätta surfa på sidan godkänner du att vi använder cookies. Klicka här för mer information.

Jag förstår