konsten att ta emot feedback

Vill du utvecklas? Utveckling sker genom förändring. Vill du bli bättre måste du också vara beredd att förändras.

Ingenting står still. Antingen blir vi bättre eller också blir vi sämre. Frågan är åt vilket håll det går? Varför har elitidrottare en coach? Därför att utveckling kräver rätt åtgärder. För att utvecklas maximalt så behöver man hjälp av fler ögon och fler öron än sina egna. Vi behöver andra som ser vad jag behöver förbättra och som berättar det för oss.

Problemet är att det kan vara svårt att tåla kritik eller feedback. Till vår egen olycka är det lätt att slå dövörat till när vi får dyrbara råd som vi kan behöva. Det är lättare att skylla på att budbäraren levererade budskapet (kritiken eller feedbacken) på fel sätt, vid fel tidpunkt eller av fel person än att fråga sig ”vad kan jag lära mig av kritiken?”  Under denna utbildning kommer du att lära dig hur du tar emot kritik på ett bra sätt så att det bidrar till din utveckling.

MÅLGRUPP
Utbildningen är flexibel och anpassningsbar och lämpar sig lika bra för alla som vill utvecklas som människor och i sin yrkesroll. 

OM UTBILDNINGEN

Under utbildningen kommer vi att varva teori och föreläsning med att träna på praktiska situationer med aktiv feedback. Du lär dig att se feedback som den gåva det är och du lär dig hur du bemöter feedbacken för att dra störst nytta av den. 

Utbildningen bygger på 26 års samlad erfarenhet och kunskap från över 100 anpassade utbildningsprocesser med flera tusen deltagare i svenska organisationer och företag. 

Under utbildningen bjuds det inte bara på teorier och kalla fakta. Du får även uppleva en intressant och fartfylld utbildning som du förhoppningsvis sent kommer att glömma. Vi varvar teoretiska moment med övningar och praktisk träning. Med entusiasm, humor och gedigen erfarenhet lyckas utbildaren PG Wettsjö fängsla dig och ge dig både kunskaper och insikter att ta med till din vardag. Vi törs också lova många skratt och många tänkvärda reflektioner.

Föreläsaren PG Wettsjö är en populär och känd utbildare inom försäljning och kommunikation. Han är utsedd till Topp 100 föreläsare fyra år i rad och slutnominerad till Sveriges bästa föreläsare sju år i rad. Han är även författare till boken ”Trollbind dina åhörare” som handlar om retorik och presentationsteknik samt boken "Ge omgivningen en positiv chock" som handlar om bemötande och försäljning.

EXempel på innehåll

  • JoHari fönstret
  • Självkänsla & självbild
  • Ära och prestige
  • Alla bortförklaringar
  • Häng inte budbäraren, hylla budskapet
  • Vadå ”konstruktiv kritik”?
  • Feedbackstegen
  • Råden som utvecklar
Utbildningens längd 1-2 dagar
Utbildningen kan företagsanpassas Ja
Kan kompletteras med träningsarena Nej
Kan kompletteras med hemuppgifter Ja
Dokumentation finns Ja
OBS!
Utbildningen kan komprimeras och erbjudas som
kickoff-föreläsning på 1-3 timmar
Ja

Vill du veta mer?

Önskar du veta mer om våra utbildningar och föreläsningar.
Fyll då i nedanstående intresseanmälan eller ring direkt på 018-34 92 80.

+ =