Bemötande & service - djurvård

Denna föreläsning/utbildning handlar om bemötande och säljande service för dig som arbetar med djurvård. Du lär dig mer om magisk service, vinnande kommunikation, att tackla svåra kunder och att bemöta knepiga invändningar. Du får också veta hur du, som en del av en god service, vågar erbjuda kunden fler produkter och tjänster och därmed sälja mer!

Trevligt bemötande och god service är inte svårt att ge men kan vara avgörande för djurägarens val av leverantör. God service och gott bemötande ger oss många konkurrensfördelar och nöjdare kunder. En kund som är nöjd, är mindre priskänslig, mer förstående, mer positiv och mindre kritisk. Nöjda kunder ger oss ett bättre rykte och stoltare och gladare medarbetare.

Att vara tillmötesgående, positiv och en god kommunikatör betyder mycket i alla typ av kundkontakt. En föreläsning/utbildning i bemötande och service kan vara en start på ett nytt sätt att tänka och handla. Under utbildningen bjuds du på många tips, konkreta råd och verktyg att ta med dig till din vardag. 

Utbildningen/föreläsningen kan anpassas efter önskemål beroende på situation, aktuella utmaningar, typ av arbetsuppgifter och annat.

MÅLGRUPP

Utbildningen passar alla som arbetar med någon form av djurvård och lämpar sig lika bra för mindre kliniker som för en större aktör på marknaden. Den kan anpassas till olika arbetsgrupper, även till chefer samt till andra personer i ledande befattning. Utbildningen kan komprimeras till en anpassad föreläsning inför en längre utbildning, i samband med en motivations-kickoff eller kanske bara som en tankeställare.

OM UTBILDNINGEN

Under utbildningen lär du dig knepen som de bästa servicepersonerna besitter för att få imponerade och återkommande kunder.

Förutom en mängd teorier och fakta bjuds du på en intressant och fartfylld utbildning/föreläsning som du förhoppningsvis sent kommer att glömma. Vi varvar teoretiska moment med övningar och praktisk träning. Med entusiasm, humor och gedigen erfarenhet lyckas utbildaren PG Wettsjö fängsla dig och ge dig både kunskaper och insikter att ta med till din vardag. Vi törs också lova många skratt och många tänkvärda reflektioner.

Utbildningen bygger på över 100 anpassade utbildningsprocesser med flera tusen deltagare i svenska organisationer och företag. Innehållet kombineras med den senaste forskningen om framgångsrik kommunikation och bemötande. Sammantaget är detta den utbildning varje serviceperson behöver!

Föreläsaren PG Wettsjö är en populär och känd utbildare inom bemötande och kommunikation. Han är utsedd till Topp 100 föreläsare fyra år i rad och slutnominerad till Sveriges bästa föreläsare sju år i rad. Han är även författare till en av Sveriges mest sålda kundserviceböcker ”Ge omgivningen en positiv chock”. 

EXEMPEL PÅ INNEHÅLL

  • Vanligaste felen en servicegivare gör
  • Orsaker till att en servicegivare lyckas/misslyckas
  • Humörstyrning
  • Inställning och attityd
  • Självförtroende och självkänsla
  • Kultur som smittar
  • Vinnande kommunikation
  • Konsten att ställa rätt frågor
  • Mejl och telefonservice
  • Hur tänker kunden? – kundpsykologi som hjälper oss att förstå 
  • Verbal judo – att bemöta svåra invändningar
  • Konsten att bemöta svåra kunder
  • Klagomål - en gåva
  • Merförsäljning

EXEMPEL PÅ KUNDER

Djurmagazinet, Evidensia djurskukvård, Djursjukhuset

Utbildningens längd 1-3 dagar
Utbildningen kan företagsanpassas Ja
Kan kompletteras med träningsarena Ja
Kan kompletteras med hemuppgifter Ja
Dokumentation finns Ja
OBS!
Utbildningen kan komprimeras och erbjudas som
kickoff-föreläsning på 1-3 timmar
Ja

Vill du veta mer?

Önskar du veta mer om våra utbildningar och föreläsningar.
Fyll då i nedanstående intresseanmälan eller ring direkt på 018-34 92 80.

+ =