Callcenterservice

Alla har vi talat med någon i telefon där vi känt "vilket trevligt samtal", men vi har nog också varit med om det motsatta. Man får ingen andra chans att ge ett gott första intryck! För många företag och organisationer är telefonsamtalet ansiktet utåt. Vi bör komma ihåg att det kan ta år att vinna en ny kund men sekunder att förlora densamme.

Ett gott telefonbemötande är egentligen inte svårt att ge men kan betyda mycket för både mottagaren och företaget vi representerar. Ett gott bemötande, bra kommunikation och god kundförståelse är grundläggande för att få nöjdare kunder. Med gott bemötande gör du det svårare för konkurrenten samtidigt som de ger dig trognare kunder som blir mindre kritiska och mindre priskänsliga. Nöjdare kunder ger dig inte bara ett bättre rykte och bättre arbetsmiljö, det ger också stoltare och gladare medarbetare.

Att vara välkomnade och en positiv och god telefonkommunikatör betyder mycket för hur den vi talar med uppfattar dig och det företag du representerar. En föreläsning/utbildning om bemötande och kommunikation kan vara en start på ett nytt vinnande sätt tänka och handla.

Utbildningen/föreläsningen kan anpassas efter önskemål beroende på typ av callcenter och er specifika situation. 

MÅLGRUPP

Utbildningen passar för alla som arbetar på företag och organisationer som möter kunder via telefonkommunikation. Den passar lika bra för personer i ledande befattning som för de som sitter i callcenter eller frontdisk. Utbildningen kan komprimeras till en anpassad föreläsning inför en längre utbildningsinsats. Den är även utmärkt som en motivations-kickoff eller avspark eller kanske bara som en tankeställare.

OM UTBILDNINGEN

På utbildningen lär du dig knepen som de bästa telefonisterna besitter för att få nya kunder och behålla de kunder vi redan har.

Förutom en mängd teorier och fakta bjuds du på en intressant och fartfylld utbildning/föreläsning som du förhoppningsvis sent kommer att glömma. Vi varvar teoretiska moment med övningar och praktisk träning. Med entusiasm, humor och gedigen erfarenhet lyckas utbildaren PG Wettsjö fängsla dig och ge dig både kunskaper och insikter att ta med till din vardag. Vi törs också lova många skratt och många tänkvärda reflektioner

Utbildningen bygger på över 100 anpassade utbildningsprocesser med flera tusen deltagare i svenska organisationer och företag. Innehållet kombineras med den senaste forskningen om framgångsrik kommunikation och bemötande. Sammantaget är detta den utbildning varje telefonkommunikatör behöver!

Föreläsaren PG Wettsjö är en populär och känd utbildare inom bemötande och kommunikation. Han är utsedd till Topp 100 föreläsare fyra år i rad och slutnominerad till Sveriges bästa föreläsare sju år i rad. Han är även författare till en av Sveriges mest sålda kundserviceböcker ”Ge omgivningen en positiv chock”.

EXEMPEL PÅ INNEHÅLL

  • Vanligaste felen en servicegivare gör
  • Orsaker till att en servicegivare lyckas/misslyckas
  • Humörstyrning
  • Vanor och erfarenhet
  • Inställning och attityd
  • Vinnande telefonkommunikation
  • Verbal kommunikation - ord
  • Para verbal kommunikation – ljud, stämma, volym, tempo mm
  • Hur tänker den som ringer dig?
  • Verbal judo – att bemöta svåra invändningar
  • Konsten att bemöta svåra typer

EXEMPEL PÅ KUNDER

Elföretag, Näthandeln, Telefonbolag, Supportcenter, Kommuner, Statliga företag med flera. 

Utbildningens längd 1-3 dagar
Utbildningen kan företagsanpassas Ja
Kan kompletteras med träningsarena Ja
Kan kompletteras med hemuppgifter Ja
Dokumentation finns Ja
OBS!
Utbildningen kan komprimeras och erbjudas som
kickoff-föreläsning på 1-3 timmar
Ja

Vill du veta mer?

Önskar du veta mer om våra utbildningar och föreläsningar.
Fyll då i nedanstående intresseanmälan eller ring direkt på 018-34 92 80.

+ =