Ge kunden en positiv chock

Vill ni höja ribban högre än era konkurrenter och verkligen skilja er från mängden? Är ert mål att leverera marknadens bästa service? Önskar ni inte bara nöjda kunder utan imponerade kunder? Då är utbildningen "Ge kunden en positiv chock" rätt val för er. 

Fördelarna med excellent kundservice är många. Har du en imponerad kund så gör du det svårare för konkurrenterna. En imponerad kund kommer tillbaka och är mindre priskänslig och mer positiv. Imponerade kunder skapar stolta medarbetare och ger oss ett gott rykte. Att ge imponerande service behöver inte vara svårt om alla jobbar mot samma mål, är noga med de små detaljerna och jobbar målmedvetet. 

Service i världsklass handlar om kommunikation, bemötande, hantering av invändningar, handlingsförmåga, förmåga att tackla svåra typer och att ta emot klagomål. Att ge magisk bra service är varken dyrt eller speciellt svårt. Det handlar i grunden om att förstå kunden, hålla vad man lovar och vara noga med de små detaljerna. Detta är utbildningen som visar hur du gör och hur du sedan implementerar det du lärt dig i din arbetsvardag.

Utbildningen/föreläsningen kan anpassas efter önskemål beroende på situation, aktuella utmaningar, bransch, typ av arbetsuppgifter och annat. 

MÅLGRUPP

Utbildningen passar lika bra för medarbetare som har direkt kundkontakt som till olika arbetsgrupper involverade i kundprocessen, även till chefer samt till andra i ledande befattning. Utbildningen kan komprimeras till en anpassad föreläsning inför en längre utbildningsinsats. Den är även utmärkt som en motivations-kickoff eller avspark eller kanske bara som en tankeställare.

OM UTBILDNINGEN

På utbildningen lär du dig knepen som de bästa servicegivarna besitter för att få nya kunder och behålla de kunder vi redan har. Under utbildningen analyserar vi tillsammans era servicekontaktpunkter och era servicemål beträffande kundnöjdhet. Vi analyserar styrkor och svagheter, er nuvarande servicenivå samt era kunders syn på ert bemötande. Vi tar fram gemensamma åtgärder att för nå era högt uppsatta mål.

Förutom en mängd teorier och fakta bjuds du på en intressant och fartfylld utbildning/föreläsning som du förhoppningsvis sent kommer att glömma. Vi varvar teoretiska moment med övningar och praktisk träning. Med entusiasm, humor och gedigen erfarenhet lyckas utbildaren PG Wettsjö fängsla dig och ge dig både kunskaper och insikter att ta med till din vardag. Vi törs också lova många skratt och många tänkvärda reflektioner.

Utbildningen bygger på över 100 anpassade utbildningsprocesser med flera tusen deltagare i svenska organisationer och företag. Innehållet kombineras med den senaste forskningen om framgångsrik kommunikation och bemötande. Sammantaget är detta den utbildning varje serviceperson behöver!

Föreläsaren PG Wettsjö är en populär och”Ge omgivningen en positiv chock”.  känd utbildare inom bemötande och kommunikation. Han är utsedd till Topp 100 föreläsare fyra år i rad och slutnominerad till Sveriges bästa föreläsare sju år i rad. Han är även författare till en av Sveriges mest sålda kundserviceböcker ”Ge omgivningen en positiv chock”.

EXempel PÅ INNEHÅLL

  • Imponerande service - vad är det?
  • Service i världsklass - ge kunden en positiv chock
  • Konsten att göra det lilla extra
  • Kreativitet och flexibilitet
  • Vanor och erfarenhet
  • Inställning och attityd
  • Ansvar 
  • Servicekultur som smittar
  • Vinnande kundkommunikation
  • Hur tänker kunden? – kundpsykologi som hjälper oss att förstå 
  • Verbal judo – att bemöta svåra invändningar
  • Konsten att bemöta svåra typer

EXEMPEL PÅ KUNDER

Denna utbildning har genomförts till en lång rad företag och organisationer i ett flertal branscher.

Utbildningens längd 1-3 dagar
Utbildningen kan företagsanpassas Ja
Kan kompletteras med träningsarena Ja
Kan kompletteras med hemuppgifter Ja
Dokumentation finns Ja
OBS!
Utbildningen kan komprimeras och erbjudas som
kickoff-föreläsning på 1-3 timmar
Ja

Vill du veta mer?

Önskar du veta mer om våra utbildningar och föreläsningar.
Fyll då i nedanstående intresseanmälan eller ring direkt på 018-34 92 80.

     
     
     
     
     
     
+ =