Ge kunden en positiv chock

Är ni ett företag som vill höja ribban högre än era konkurrenter och verkligen skilja er från mängden. Ert mål är att leverera marknadens bästa service. Ni önskar inte "bara ha" nöjda kunder, ni vill ha imponerade kunder. Då är utbildningen "Ge kunden en positiv chock" rätt val för er. 

En imponerad kund gör det svårare för konkurrenterna. En imponerad kund kommer tillbaka är mindre priskänsliga och mer positiva. Imponerade kunder skapar stolta medarbetare och ger oss ett gott rykte.  Imponerande service behöver inte vara svårt om alla jobbar tillsammans mot samma mål, är noga med de små detaljerna och jobbar målmedvetet. 

Under utbildningen analyserar vi tillsammans era servicekontaktpunkter och era servicemål beträffande kundnöjdhet. Vi analyserar styrkor och svagheter, er nuvarande servicenivå samt era kunders syn på ert bemötande. Vi tar fram gemensamma åtgärder för nå era högt uppsatta mål.

Service i världsklass handlar om kommunikation, bemötande, bemöta invändningar, handlingsförmåga, tempo, förmåga att tackla svåra typer och ta emot klagomål. Magisk bra service behöver inte vara dyrt. Det handlar om att förstå kunden, handla/åtgärda/svara snabbt och korrekt utan att det blir på bekostnad av hövlighet. Men det är också att vara noga med de små detaljerna.

Utbildningen/föreläsningen kan delvis anpassas efter önskemål beroende på situation, aktuella utmaningar, bransch, typ av arbetsuppgifter och annat. 

MÅLGRUPP:

Detta är en utbildning som kan komprimeras till en anpassad föreläsning som kan passa utmärkt som en motivations-kickoff eller avspark inför en längre utbildningsinsats eller kanske bara som inspiration i ert förändringsarbete. Utbildningen eller föreläsningen är flexibel och anpassningsbar, och passar lika bra för medarbetare i i direkt kundkontakt som till olika arbetsgrupper så även till chefer samt till andra i ledande befattning

OM UTBILDNINGEN:

Lär dig av världens bästa service företag. Utbildningen/föreläsningen bygger på över 100 anpassade utbildningsprocesser i svenska organisationer och företag. Processer med flera tusen deltagare. Samtidigt så tar den del av senaste forskning om kundbemötande och vinnande kommunikation. Det hjälper inte att imponera på kunden om vi sedan inte tar hand om kunden över tid. Ett gott bemötande gör det svårare för konkurrenten (om vi nu har någon) samtidigt som de ger oss trognare kunder som blir mindre kritiska och mindre priskänsliga. 

Under en föreläsning bjuds det inte bara på teorier och kalla fakta. Du får även uppleva en intressant och fartfylld föreläsning som du förhoppningsvis sent kommer att glömma. Vi törs lova många skratt men framför allt många av tänkvärda reflektioner att ta med dig hem. Med entusiasm, humor och gedigen erfarenhet lyckas PG fängsla sina åhörare med sin unika retoriska förmåga! 

EX PÅ AGENDAPUNKTER:

  • Imponerande service - vad är det
  • Service i världsklass - ge kunden en positv chock
  • Konsten att göra det lilla extra
  • Kreativitet och flexibilitet
  • Vanor och erfarenhet
  • Inställning och attityd
  • Ansvar 
  • Servicekultur som smittar
  • Vinnande kundkommunikation
  • Hur tänker kunden – kundpsykologi som hjälper oss att förstå 
  • Verbal judo – konsten att bemöta svåra invändningar
  • Konsten att bemöta svåra typer

 

Utbildningens längd 1-3 dagar
Utbildningen kan företagsanpassas Ja
Kan kompletteras med träningsarena Ja
Kan kompletteras med hemuppgifter Ja
Dokumentation finns Ja
OBS!
Utbildningen kan komprimeras och erbjudas som
kickoff-föreläsning på 1-3 timmar
Ja

Vill du veta mer?

Önskar du veta mer om våra utbildningar och föreläsningar.
Fyll då i nedanstående intresseanmälan eller ring direkt på 018-34 92 80.

     
     
     
     
     
     

Vår hemsida använder sig av cookies. Genom att fortsätta surfa på sidan godkänner du att vi använder cookies. Klicka här för mer information.

Jag förstår