säljande service
- gym & TRÄNING

Upplevelsen av att besöka ett gym eller en träningsanläggning handlar inte bara om träningsredskapen och miljön, det handlar också till stor del om det personliga mötet med personalen.

Den här utbildningen handlar om magiskt bemötande och säljande service. God kundvård är inte svårt att ge om servicegivaren har vilja och lust. Vilja och lust handlar inte om din kunskap utan om din attityd och inställning. Ett bra bemötande kostar så lite för servicegivaren men kan betyda mycket för kunden. Ett gott bemötande ger också ditt företag ett bättre rykte, nöjdare och gladare kunder samt stoltare medarbetare.  

Att vara tillmötesgående, positiv och en god kommunikatör betyder mycket i alla typer av relationer, men kanske extra mycket när det gäller vår hobby, fritidsaktivitet eller rehabilitering. En föreläsning/utbildning om bemötande och säljande service kan vara en start på ett nytt sätt tänka och handla. I denna utbildning lär vi oss framgångsfaktorerna för bra service, vi lär oss kundpsykologi, vad ett dåligt bemötande kostar, merförsäljning, vinnande kommunikation med mera.

Utbildningen/föreläsningen kan anpassas efter önskemål beroende på situation, aktuella utmaningar, bransch, typ av arbetsuppgifter och annat. 

MÅLGRUPP

Målgrupp för denna utbildning är gym och träningsanläggningar samt likvärdiga verksamheter. Detta är för företag som vill förbättra sin service, sälja mer och få nöjdare kunder. Utbildningen kan anpassas till olika arbetsgrupper, även till chefer samt till andra personer i ledande befattning. Utbildningen kan komprimeras till en anpassad föreläsning inför en längre utbildning, i samband med en motivations-kickoff eller kanske bara som en tankeställare.

OM UTBILDNINGEN

Under utbildningen lär du dig knepen som de bästa servicepersonerna besitter för att få imponerade och återkommande kunder. Förutom en mängd teorier och fakta bjuds du på en intressant och fartfylld utbildning/föreläsning som du förhoppningsvis sent kommer att glömma.

Vi varvar teoretiska moment med övningar och praktisk träning. Med entusiasm, humor och gedigen erfarenhet lyckas utbildaren PG Wettsjö fängsla dig och ge dig både kunskaper och insikter att ta med till din vardag. Vi törs också lova många skratt och många tänkvärda reflektioner.

Utbildningen bygger på över 100 anpassade utbildningsprocesser med flera tusen deltagare i svenska organisationer och företag. Innehållet kombineras med den senaste forskningen om framgångsrik kommunikation och bemötande. Sammantaget är detta den utbildning varje serviceperson behöver!

Föreläsaren PG Wettsjö är en populär och känd utbildare inom bemötande och kommunikation. Han är utsedd till Topp 100 föreläsare fyra år i rad och slutnominerad till Sveriges bästa föreläsare sju år i rad. Han är även författare till en av Sveriges mest sålda kundserviceböcker ”Ge omgivningen en positiv chock”

EXempel PÅ innehåll

  • Imponerande service gör det svårt för konkurrenterna
  • Vanligaste felen en servicegivare gör
  • Orsaker till att en servicegivare lyckas/misslyckas
  • Humörstyrning
  • Vanor och erfarenhet
  • Inställning och attityd
  • Självförtroende och självkänsla
  • Kultur som smittar
  • Vinnande kundkommunikation
  • Hur tänker kunden, gästen, besökaren? – kundpsykologi som hjälper oss att förstå 
  • Verbal judo – att bemöta svåra invändningar
  • Konsten att bemöta svåra kunder
  • Ställ frågor på rätt sätt - en behovsanalys som fungerar
  • Säljande service
  • Merförsäljning

EXEMPEL PÅ KUNDER

Utbildningens längd 1-3 dagar
Utbildningen kan företagsanpassas Ja
Kan kompletteras med träningsarena Ja
Kan kompletteras med hemuppgifter Ja
Dokumentation finns Ja
OBS!
Utbildningen kan komprimeras och erbjudas som
kickoff-föreläsning på 1-3 timmar
Ja

Vill du veta mer?

Önskar du veta mer om våra utbildningar och föreläsningar.
Fyll då i nedanstående intresseanmälan eller ring direkt på 018-34 92 80.

     
     
     
     
     
     
+ =