säljande service - gym

Upplevelsen av att besöka ett GYM är inte bara träningsredskapen och miljön, det är också det personliga mötet där och då. En stor del av upplevelsen är det personliga bemötandet.

Det är också det denna utbildning handlar om, magiskt bemötande och säljande service. God kundvård är inte svårt att ge om servicegivaren har vilja och lust. Vilja och lust är inte bara kunskap det är också attityd och inställning.  Ett bra bemötande kostar så lite för servicegivaren men kan betyda mycket för kunden. Ett gott bemötande ger också serviceföretaget ett bättre rykte, nöjdare och gladare kunder samt stoltare medarbetare.  

Att vara välkomnade och en positiv kommunikatör betyder mycket i all typ av relation, men kanske extra mycket där vi lägger vår hobby och fritidsaktivitet eller rehabilitering. En föreläsning /utbildning om bemötande och säljande service kan vara en start på ett nytt sätt tänka och handla. Att förstå att sälja är service och service är att sälja kan vara avgörande för en framgångsrik business. 

Utbildningen/föreläsningen kan delvis anpassas efter önskemål beroende på situation, aktuella utmaningar, bransch, typ av arbetsuppgifter och annat. 

I denna utbildning lär vi oss framgångsfaktorerna för bra service, vi lär oss kundpsykologi, vad kostar ett dåligt bemötande, merförsäljning, vinnande kommunikation med mera.

MÅLGRUPP:

Målgrupp för denna utbildning är GYM-företag samt likvärdiga verksamheter. Det är till företag som vill förbättra sin service, sälja mer och få nöjdare kunder. Detta är en utbildning som kan komprimeras till en anpassad föreläsning som kan passa utmärkt som en motivations-kickoff eller avspark inför en längre utbildningsinsats eller kanske bara som en tankeställare. Utbildningen eller föreläsningen är flexibel och anpassningsbar. Den kan anpassas till olika arbetsgrupper så även till chefer samt till andra i ledande befattning

OM UTBILDNINGEN:

Lär dig knepen som de bästa servicepersonerna besitter. Utbildningen/föreläsningen bygger på över 100 anpassade utbildningsprocesser i svenska organisationer  och företag. Processer med flera tusen deltagare. Samtidigt så tar den del av senaste forskning om hur man kan både kommunikation och bemötande. Det hjälper inte om vi satsar på ett gott bemötande om vi sedan inte tar hand om kunden över tid. Ett gott bemötande gör det svårare för konkurrenten (om vi nu har någon) samtidigt som de ger oss trognare kunder som blir mindre kritiska och mindre priskänsliga. 

Under en föreläsning bjuds det inte bara på teorier och kalla fakta. Du får även uppleva en intressant och fartfylld föreläsning som du förhoppningsvis sent kommer att glömma. Vi törs lova många skratt men framför allt många av tänkvärda reflektioner att ta med dig hem. Med entusiasm, humor och gedigen erfarenhet lyckas PG fängsla sina åhörare med sin unika retoriska förmåga! 

EX PÅ AGENDAPUNKTER:

  • Imponerande service gör det svårt för konkurrenterna
  • Vanligaste felen en servicegivare gör
  • Orsakerna till varför en servicegivare lyckas/misslyckas
  • Humörstyrning
  • Vanor och erfarenhet
  • Inställning och attityd
  • Självförtroende och självkänsla
  • Kultur som smittar
  • Vinnande kundkommunikation
  • Hur tänker kunden, gästen, besökaren – kundpsykologi som hjälper oss att förstå 
  • Verbal judo – konsten att bemöta svåra invändningar
  • Konsten att bemöta svåra kunder
  • Ställ frågor på rätt sätt - en behovsanalys som fungerar
  • Säljande service
  • Merförsäljning

 

Utbildningens längd 1-3 dagar
Utbildningen kan företagsanpassas Ja
Kan kompletteras med träningsarena Ja
Kan kompletteras med hemuppgifter Ja
Dokumentation finns Ja
OBS!
Utbildningen kan komprimeras och erbjudas som
kickoff-föreläsning på 1-3 timmar
Ja

Vill du veta mer?

Önskar du veta mer om våra utbildningar och föreläsningar.
Fyll då i nedanstående intresseanmälan eller ring direkt på 018-34 92 80.

     
     
     
     
     
     

Vår hemsida använder sig av cookies. Genom att fortsätta surfa på sidan godkänner du att vi använder cookies. Klicka här för mer information.

Jag förstår