Skapa köplust med 
affärsmannaskap 

Detta är säljutbildningen som alla som arbetar med "sälj" men inte kallar sig för säljare borde gå! Vad är en säljare? Är du stolt att kallas säljare? Visste du att stolta representannnter säljer mer? Visste du att en köpare hellre gör affärer med en sotolt representant som tror på företagets produkter? Vilka andra faktorer spelar roll för att en del säljare lyckas bättre att sälja företaget och företagets produkter och tjänster än andra? Det är frågor som borde intressera varje säljchef och varje enskild säljare.

Utbildningen affärsmannaskap är för personer som arbetar med försäljning men inte kallas för säljare. Det är personer som besitter expertkunskap som är värdefull för en köpare vid val av leverantör och produkt. En sådan yrkesgrupp kan vara konsulter, tekniker, olika typer av experter, rådgivare eller dylika yrkesgrupper men också chefer som kan representera företaget. Personer som representerar företaget och företagets prdukter eller tjänster i kontakt med kunden.  gFör tjänsteföretag sker upp till 90 procent av alla kundkontakter genom personer med andra roller än säljare i organisationen

Under utbildningen får konkreta verktyg som hjälper kunden att se sina egna behov, skapa möjligheter för merförsäljning och hitta lösningar som förebygger framtida utmaningar.

Du lär dig bemöta invändingar, tackla knepiga kunder, använda en fungerande behovsanalys för att skapa rätt kundförståelse samt förebygga prisdiskussioner. Resultatet blir gemensam affärsförståelse, nöjdare kunder, och ökad lönsamhet.

 

MÅLGRUPP:

Sälj för ickesäljare är en utbildning som riktar sig till dig som inte har en uttalad säljroll men som har kundkontakter i egenskap av exempelvis konsult, specialist, projektledare eller tekniker. Den riktar sig även till dig som är chef och som vill stärka upp din affärsmässiga förståelse för helheten.

Detta är en tvådagars-utbildningen. Utbildningen är flexibel och anpassningsbar, den passar lika bra för dem som säljer produkter som de som säljer tjänster. De passar lika bra för chefer som leder en sälj- eller serviceorganisation servicen till de som har ständig kundkontakt. 

OM UTBILDNINGEN:

Lär dig knepen som några av världens främsta säljare skapar en konstant högkonjunktur med säljare som säljer mer till fler. Utbildningen bygger på över 100 företagsanpassade säljprocesser med flera tusen säljare. Samtidigt så tar den del av senaste forskning om hur man kan både sälja mer och behålla kunden över tid. Det hjälper inte om vi satsar stenhårt på ett bra införsäljningsjobb och ett gott bemötande om vi sedan inte tar hand om kunden över tid. Att komma tvåa inom idrott går an, då får man silvermedalj, men att komma tvåa inom affärer kan vara katastrofalt, då vinnaren oftast får allt i matchen om den enskilda kunden. Det kan kosta fem till tjugo gånger så mycket att skaffa en ny kund som att behålla en befintlig. Ett gott bemötande gör det svårare för konkurrenten samtidigt som de ger oss trognare kunder som blir mindre priskänslig. 

Under en föreläsning bjuds det inte bara på teorier och kalla fakta. Du får även uppleva en intressant och fartfylld föreläsning som du förhoppningsvis sent kommer att glömma. Vi törs lova många skratt men framför allt många av tänkvärda reflektioner att ta med dig hem. Med entusiasm, humor och gedigen erfarenhet lyckas PG fängsla sina åhörare med sin unika retoriska förmåga! 

Ex på agendapunkter:

  • Det är dyrt att inte besitta kunskap om affärsmannaskap
  • Vanligaste felen en säljare gör
  • Supersäljarens bästa knep
  • Detaljerna som påverkar
  • Affärsmannaskap som påverkar kundens köplust
  • Konsten att finna kunden
  • Försäljningens 6 steg
  • Vinnande kundkommunikation
  • Hur tänker kunden – kundpsykologi som hjälper oss förstå kunden
  • Behovsanalys OKOK
  • Köpsignaler som styr kunden
  • Merförsäljning
  • Egenskap-Fördel-Kundnytta- Bygg värde
  • Gör otrogna kunder till trogna kunder
  • Verbal judo – konsten att bemöta svåra invändningar
  • Affärsmannakultur
  • Det svåra avslutet
Utbildningens längd 1-3 dagar
Utbildningen kan företagsanpassas Ja
Kan kompletteras med träningsarena Ja
Kan kompletteras med hemuppgifter Ja
Dokumentation finns Ja
OBS!
Utbildningen kan komprimeras och erbjudas som
kickoff-föreläsning på 1-3 timmar
Ja

Vill du veta mer?

Önskar du veta mer om våra utbildningar och föreläsningar.
Fyll då i nedanstående intresseanmälan eller ring direkt på 018-34 92 80.

     
     
     
     
     
     

Vår hemsida använder sig av cookies. Genom att fortsätta surfa på sidan godkänner du att vi använder cookies. Klicka här för mer information.

Jag förstår