
B2B - säljutbildning
SKAPA er EGEN HÖGKONJUNKTUR
Detta är säljutbildningen som alla borde gå! Denna tvådagarsutbildning handlar om konsten att påverka kunden utan att vara en "påprackare". Du får lära dig varför känslostyrd försäljning är det bästa sättet att sälja och hur vi kan skapa förtroende och goda relationer. Vi belyser supersäljarens bästa knep och hur du blir en mästare på kommunikation.
Fler kundkontakter ger fler affärer men vad gör de som även lyckas behålla sina kunder? Finn kunden - Vinn kunden - Behåll kunden.
Missa inte detta unika tillfälle, detta är PGs enda öppna säljutbildningar under hösten 2025.
OBS!
Boka innan 31 juli och få
4 000 kr rabatt per person
Nu 13 900 kr
Ord. Pris: 17 900,- ex moms.
MÅLGRUPP
Utbildningen passar lika bra oavsett om du säljer produkter eller tjänster. Även om utbildningen i grunden är en B2B-utbildning så passar den lika bra för dig som säljer kapitalprodukter till konsumenter, dvs B2C-försäljning. Exempel på sådana branscher kan vara bil-, mc-, köks-, hus-, fritidshus- eller fastighetsmäklarbranschen. Utbildningen passar även dig som är chef eller leder en säljorganisation.
Exempel på yrkesgrupper från tidigare utbildningstillfällen: Sälj- och servicechefer, B2B-säljare, KAM-säljare, olika typer av specialist- och produktsäljare, mäklare, jurister och konsulter.
OM UTBILDNINGEN
Du lär dig knepen som gör att några av världens främsta säljare skapar en konstant högkonjunktur genom att sälja mer till fler och dessutom behålla kunderna över tid.
Utbildningen bygger på över 100 anpassade utbildningsprocesser med flera tusen deltagare i svenska organisationer och företag. Innehållet kombineras med den senaste forskningen om hur man kan både sälja mer och behålla kunden över tid.
Under utbildningen bjuds det inte bara på teorier och kalla fakta. Du får även uppleva en intressant och fartfylld utbildning som du förhoppningsvis sent kommer att glömma. Vi varvar teoretiska moment med övningar och praktisk träning. Med entusiasm, humor och gedigen erfarenhet lyckas utbildaren PG Wettsjö fängsla dig och ge dig både kunskaper och insikter att ta med till din vardag. Vi törs också lova många skratt och många tänkvärda reflektioner.
Föreläsaren PG Wettsjö är en populär och känd utbildare inom försäljning och bemötande. Han är utsedd till Topp 100 föreläsare fyra år i rad och slutnominerad till Sveriges bästa föreläsare sju år i rad. Han är även författare till en av Sveriges mest sålda böcker om bemötande och kundservice ”Ge omgivningen en positiv chock”.
EXempel på innehåll
- Vanligaste felen en säljare gör
- Supersäljarens bästa knep
- Orsaker till varför en säljare lyckas/misslyckas
- Konsten att finna kunden
- Konsten att vinna kunden
- Konsten att behålla kunden
- Försäljningens 6 steg
- Vinnande kundkommunikation
- Hur tänker kunden – kundpsykologi som hjälper oss förstå kunden
- Behovsanalys OKOK
- Köpsignaler som styr kunden
- Merförsäljning
- Känslostyrd försäljning
- Egenskap-Fördel-Kundnytta- Bygg värde
- Gör otrogna kunder till trogna kunder
- Verbal judo – konsten att bemöta svåra invändningar
- Vinnande säljkultur
- Det svåra avslutet
- Gott humör ger gott resultat
Information
Datum: 22-23 september eller 17-18 november
Plats: Scandic Infra City, Kanalvägen 10, 194 61 Upplands Väsby
Tider: Dag1: 10.00-18.00, Dag 2: 8.30-15.30
Ingår: Lunch, för- och eftermiddagsfika samt kursdokumentation
Pris: Boka före 31 juli för 14 900 kr (Ord. pris 17 900 kr ex. moms per person)
Bland våra kunder finner du företag som:
AFRY, Academic Work, Akvarieleasing, Anticimex, Ballingslöv, BDO, Björn Lundén, BMW, Bonava, Danskebank, Deliotte, Dina Försäkringar, DSV, Elon, Eon, Evidensia, Fastighetsbyrån, Fiskarhedenvillan, HLL Hyreslandslaget, Holmgrens Bil, Honda, ICA, John Deere, KABE, Karl Hedin, Locum, Länsförsäkringar, Marbodal, Mercedes Benz, Mockfjärds, Myresjöhus, NCC, New Wave, Nordanro, OBOS, Porsche, Puustelli Kök, Rittal, SAAB, Securitas, Skanska, SSAB, Trivselhus m.fl. m.fl.