Skapa din egen högkonjuktur - fastighetsmäklare

Detta är säljutbildningen som fastighetsmäklare borde gå!  Vad gör de mäklare som lyckas bäst? Hur kommer det sig att vissa mäklare sälja mer än andra, månad efter månad och år efter år, trots att de arbetar på samma företag, på distrikt och med samma koncept? Det är frågor som borde intressera varje kontorschef och varje enskild mäklare.

MÅLGRUPP:

Detta är en fullmatad tvådagars utbildningen som är skräddarsydd för fastighetsmäklare. Utbildningen passar lika bra för nyutexaminerade mäklare som för de mer erfarna somönskar få en nytänding.  

OM UTBILDNINGEN:

Lär dig knepen som några av landets främsta mäklare besitter. Skapa en konstant högkonjunktur och vinn kampen om kunden. Utbildningen bygger på över 100 företagsanpassade säljprocesser för flera tusen mäklare. Samtidigt så tar den del av senaste forskning om hur vi skapar goda och vinnande kundrelationer. Det hjälper inte om vi satsar stenhårt på ett bra införsäljningsjobb och ett gott bemötande om vi sedan inte tar hand om kunden över tid. Att komma tvåa inom idrott går an, då får man silvermedalj, men att komma tvåa inom affärer kan vara katastrofalt, då vinnaren oftast får allt i matchen om den enskilda kunden. Det kan kosta fem till tjugo gånger så mycket att skaffa en ny kund som att behålla en befintlig. Ett gott bemötande gör det svårare för konkurrenten samtidigt som de ger oss trognare kunder som blir mindre priskänslig. 

Under en föreläsning bjuds det inte bara på teorier och kalla fakta. Du får även uppleva en intressant och fartfylld föreläsning som du förhoppningsvis sent kommer att glömma. Vi törs lova många skratt men framför allt många av tänkvärda reflektioner att ta med dig hem. Med entusiasm, humor och gedigen erfarenhet lyckas PG fängsla sina åhörare med sin unika retoriska förmåga! 

EX PÅ AGENDAPUNKTER:

  • Vanligaste felen en mäklare gör
  • Supermäklarens bästa knep
  • Orsakerna till varför en mäklare lyckas/misslyckas
  • Konsten att finna kunden och vinna kunden
  • Det svåra intaget
  • Försäljningens 6 steg
  • Vinnande kundkommunikation
  • Hur tänker kunden – kundpsykologi som hjälper oss förstå kunden
  • Behovsanalys OKOK
  • Köpsignaler som styr kunden
  • Merförsäljning
  • Egenskap-Fördel-Kundnytta- Bygg värde
  • Gör otrogna kunder till trogna kunder
  • Verbal judo – konsten att bemöta svåra invändningar
  • Vinnande säljkultur
  • Det svåra avslutet
  • Gott humör ger gott resultat
Utbildningens längd 1-3 dagar
Utbildningen kan företagsanpassas Ja
Kan kompletteras med träningsarena Ja
Kan kompletteras med hemuppgifter Ja
Dokumentation finns Ja
OBS!
Utbildningen kan komprimeras och erbjudas som
kickoff-föreläsning på 1-3 timmar
Ja

Vill du veta mer?

Önskar du veta mer om våra utbildningar och föreläsningar.
Fyll då i nedanstående intresseanmälan eller ring direkt på 018-34 92 80.

     
     
     
     
     
     

Vår hemsida använder sig av cookies. Genom att fortsätta surfa på sidan godkänner du att vi använder cookies. Klicka här för mer information.

Jag förstår