fylla upp kalendern
med kalla samtal

Skapa er egen högkonjunktur! Fyll upp er kalender med massor av nya kundmöten. Träffa kunden före konkurrenten gör det!

Nästan all B2B-försäljning börjar med ett bokat kundmöte. För att få till ett bokat kundmöte krävs ett avtal. Någon kanske tänker att boka möten via telefon är fel 2021. Vi menar att om det var rätt att avtala om ett möt via telefon tidigare så är det lika rätt idag. Att vara duktig på ”cold calls” eller ”kalla samtal” är ett vanligt egenskap för många av landets bästa B2B-säljare.

Kalla samtal går ut på att man ringer upp företag/personer som man identifierat som potentiella kunder, potentiella kunder som man ännu inte har träffat. Många har en känsla av obehag inför tanken att boka kundmöten per telefon. Det kan kännas som att vara alltför påflugen. Under denna utbildning kommer vi hjälpa till att vända dessa negativa känslor till en styrka. Men med rätt inställning, kunskap och rätt förberedelse så kommer både motivationen och resultaten. Detta kan bli ert företags bästa investering.

MÅLGRUPP:

Detta är en endags-utbildning som passar alla som önskar fylla upp sin kalender med kundmöten. Om man bokar ett nytt kundmöte varje dag så får man nästan 250 nya kundbesök varje år. 
Utbildningen är flexibel och anpassningsbar, den passar lika bra för dem som säljer produkter som de som säljer tjänster och kan anpassas till olika branscher.

OM UTBILDNINGEN:

Lär dig knepen som några av de främsta kundbokarna använder. Det hjälper föga att ha en bra produkt, bra service och vara en bra leverantör om inte får möjlighet att berätta om detta för våra kunder. 

Det hjälper inte om vi satsar stenhårt på ett bra införsäljningsjobb och ett gott bemötande en bra produktpresentation om vi inte träffar några kunder.  

Under en föreläsning bjuds det inte bara på teorier och kalla fakta. Du får träna där och då på det du lärt dig. Vi omvandlar teori till praktik där och då!

EXEMPEL PÅ AGENDAPUNKTER:

  • Vanligaste felen vid kalla samtal
  • Superbokarens bästa knep
  • Kategorisera potentiella kunder – gör research
  • Telefonmanus
  • Ljud, stämma, tempo och volym
  • Rätt sinnesstämning - gott humör - energi
  • Konsten att vara tydlig på rätt sätt
  • Fånga kunden, knepen som får kunden att lyssna
  • Avsätt tid för samtal
  • Mät effektivitet
  • CRM -system
  • Hur tänker kunden – kundpsykologi som hjälper oss förstå kunden
  • Behovsanalys OKOK
  • Snabb verbal judo – konsten att bemöta svåra invändningar

 

Utbildningens längd 1-3 dagar
Utbildningen kan företagsanpassas Ja
Kan kompletteras med träningsarena Ja
Kan kompletteras med hemuppgifter Ja
Dokumentation finns Ja
OBS!
Utbildningen kan komprimeras och erbjudas som
kickoff-föreläsning på 1-3 timmar
Ja

Vill du veta mer?

Önskar du veta mer om våra utbildningar och föreläsningar.
Fyll då i nedanstående intresseanmälan eller ring direkt på 018-34 92 80.

     
     
     
     
     
     

Vår hemsida använder sig av cookies. Genom att fortsätta surfa på sidan godkänner du att vi använder cookies. Klicka här för mer information.

Jag förstår